Regulamin Sklepu 

Niniejszy Regulamin stosuje się w ramach wszelkich obecnych i przyszłych stosunków prawnych wynikających z umów zawieranych pomiędzy Kuchniapremium sp. z o.o., a podmiotami nabywającymi Produkty w ramach działalności Sklepu internetowego, w tym będących konsumentami w rozumieniu art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (tj. z dnia 2 sierpnia 2023 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 1610).

Sklep internetowy kuchniapremium.pl prowadzony jest za pośrednictwem publicznej sieci Internet przez spółkę działającą pod firmą Kuchniapremium spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, ul. Ciepłownicza 23c, kod pocztowy: 31-574 Kraków, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000942662, posiadającą numer  NIP: 9671451993 oraz REGON: 520798969, adres poczty elektronicznej email: [email protected].

 

§1 Definicje

1. Sprzedawca - Kuchniapremium spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, ul. Ciepłownicza 23c, kod pocztowy: 31-574 Kraków, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000942662, posiadającą numer  NIP: 9671451993 oraz REGON: 520798969, adres poczty elektronicznej email: [email protected].
2. Sklep – Sklep internetowy, prowadzony przez Sprzedawcę, udostępniany za pośrednictwem sieci publicznej Internet pod adresem www.kuchniapremium.pl, umożliwiający Klientom składanie Zamówień i zakup Produktów oraz dodawanie własnych Opinii na temat zakupionych Produktów.
3. Klient – podmiot, który, który korzysta ze Sklepu lub złożył Zamówienie w Sklepie i dokonał zakupu Produktu. 
4. Klient Niezarejestrowany – Klient nieposiadający zarejestrowanego Konto w Sklepie.
5. Klient Zarejestrowany – Klient, który dokonał rejestracji i posiada aktywne Konto w Sklepie.  
6. Konsument – Klient będący osobą fizyczną, dokonującą ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (zgodnie z art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (tj. z dnia 2 sierpnia 2023 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.)).
7. Klient Na Prawach Konsumenta - Klient będący osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą zawierający umowę w Sklepie bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, która jednak nie posiada dla tego Użytkownika charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. 
8. Produkt/Towar – rzecz ruchoma prezentowana i oferowana do sprzedaży przez Sprzedawcę, dostępna w ofercie Sklepu.
9. Zamówienie – oświadczenie woli składane Sprzedawcy przez Klienta dotyczące chęci zawarcia na odległość umowy sprzedaży Produktów. Zamówienie powinno określać co najmniej nazwę lub rodzaj Produktu i ilość zamawianych przez Klienta Produktów.
10. Opinia – przez Opinię należy rozumieć treści zawierające informacje o Produktach, których zakup jest lub był możliwy za pośrednictwem Sklepu.
11. Formularz – oznacza Formularz Rejestracji i Formularz Zamówienia;
12. Formularz Rejestracji – jest dostępny na stronie internetowej Sklepu. Skuteczne uzupełnienie Formularza pozwala założyć konto w Sklepie.
13. Formularz Zamówienia – jest to usługa elektroniczna, dostępna na stronie internetowej Sklepu, umożliwiająca złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktu do koszyka, wypełnienie danych Klienta oraz wybór sposobu płatności. 
14. Formularz zgłoszenia Opinii – jest to usługa elektroniczna, dostępna na stronie internetowej Sklepu, umożliwiająca Klientowi zgłoszenie Opinii na temat Produktu/Towaru.
15. Formularz zgłoszenia treści niedozwolonych – jest to usługa elektroniczna, dostępna na stronie internetowej Sklepu, umożliwiająca zgłoszenie przez Klienta treści niedozwolonych.
16. Konto - wydzielona część Sklepu dostępna dla Klienta Zarejestrowanego po zalogowaniu do Sklepu, prowadzona dla Klienta Zarejestrowanego przez Sprzedawcę będąca zbiorem zasobów, w którym gromadzone są m.in. dane, informacje o składanych Zamówieniach i zawieranych transakcjach w Sklepie.
17. Koszyk – element oprogramowania Sklepu internetowego, w którym widoczne są wybrane przez Kupującego Produkty do zakupu, a także w którym istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych zamówienia, w szczególności liczby lub ilości Produktów oraz ich specyfikacji
18. Newsletter – list elektroniczny przesyłany przez sprzedawcę za zgodą Klienta, na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta, zawierający informacje finansowo - gospodarcze, marketingowe lub handlowe, opatrzony elementami wizualizacyjnymi Sprzedawcy jednoznacznie wskazującymi na nadawcę listu.
19. PDF – format zapisu danych w pliku którą można odczytać po pobraniu na dowolne urządzenie elektroniczne, wyposażone w czytnik PDF (np. Adobe Reader) oraz inne dokumenty dostępne w formie elektronicznej.
20. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu internetowego
21. Kodeks cywilny/k.c. – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (tj. z dnia 2 sierpnia 2023 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.)).
22. RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
23. DSA – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych). 
24. UŚUDE - ustawa z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344 z późn. zm.).

 

§2 Warunki ogólne

1. Sprzedawca prowadzi sprzedaż detaliczną porcelany i wyposażenia kuchennego, w tym tzw. akcesoriów. Przedmiotem sprzedaży są Produkty znajdujące się w aktualnej ofercie Sprzedającego, prezentowane w Sklepie w chwili składania Zamówienia jako dostępne.
2. Regulamin określa w szczególności zasady korzystania ze Sklepu internetowego, zasady rejestracji w Sklepie internetowym, warunki składania zamówień na Produkty oferowane przez Sprzedawcę i dostępne w Sklepie internetowym, dostarczania zamówionych przez Klientów Produktów, uiszczania przez Kupujących ceny sprzedaży Produktów, dodawania Opinii na temat zakupionych przez Klientów Produktów dostępnych w Sklepie Sprzedawcy, uprawnienia Klienta do rezygnacji z Zamówienia i odstąpienia od Umowy, zasady rozpatrywania i składania reklamacji.
3. Klient zobowiązany jest dokładnie i uważnie zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu przed złożeniem zamówienia lub najpóźniej przed uzgodnieniem istotnych warunków transakcji.
4. Informacje dotyczące poszczególnych Produktów (lub pakietów Produktów), prezentowane w Sklepie, nie stanowią oferty sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Zamieszczone w Sklepie treści, w tym opisy Produktów i ceny stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 k.c
5. W celu zapewnienia Klientowi i przekazywanym danym bezpieczeństwa podczas korzystania ze Sklepu, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
6. Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego funkcjonowania Sklepu. Klient informuje Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Sklepu.
7. Warunkiem technicznym korzystania ze Sklepu i składania Zamówień jest posiadanie urządzenia końcowego z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera lub Safari w aktualnej wersji z włączoną obsługą plików cookies oraz JavaScript.  Sprzedawca nie gwarantuje poprawnego działania Sklepu internetowego we wszystkich dostępnych wersjach systemów operacyjnych i przeglądarek internetowych i obszarach geograficznych.
8. Do korzystania z niektórych funkcjonalności Sklepu Internetowego, w tym rejestracji w Sklepie Internetowym, a także składania zamówień na Produkty, niezbędne jest ponadto aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
9. W celu skorzystania z pełnej funkcjonalności niektórych Usług dostępnych w Sklepie, niezbędne jest włączenie w przeglądarce internetowej Klienta obsługi protokołu bezpiecznej transmisji danych SSL oraz obsługa Java Script.
10. W celach statystycznych oraz w celu zapewnienia jak najwyższej jakości usług, Sklep korzysta z informacji zapisywanych przez serwer na urządzeniu końcowym Klienta, które następnie są odczytywane przy każdorazowym połączeniu się przeglądarki internetowej (tzw. pliki cookies). Klient może w dowolnym momencie określić warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu przez Sklep do plików cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej, w tym zmienić ustawienia przeglądarki, tak aby nie akceptowała ona takich plików lub informowała o ich przesyłaniu. Nieakceptowanie plików cookies może spowodować utrudnienia w korzystaniu z Sklepu. Korzystanie przez Klienta z przeglądarki, której ustawienia zezwalają na zapisywanie plików cookies na urządzeniu Klienta, oznacza wyrażenie zgody na zapisywanie powyższych plików na tym urządzeniu Klienta. Więcej informacji w tym zakresie znajduje się: 
a. w polityce prywatności - link;
b. plików cookies - link.
11. Usługi oferowane poprzez Sprzedawcę są świadczone drogą elektroniczną za pośrednictwem sieci Internet i w związku z tym podlegają wszelkim ograniczeniom związanym z korzystaniem z tej sieci. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia funkcjonowania Strony internetowej oraz Sklepu internetowego spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością z infrastrukturą techniczną Kupującego.
12. W ramach korzystania ze Sklepu internetowego zabronione jest dostarczanie przez Klienta treści bezprawnych, naruszających prawo lub dobre obyczaje. Klient zobowiązany jest ponadto do powstrzymywania się od jakiejkolwiek aktywności, która mogłaby negatywnie wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Sklepu Internetowego, w tym w szczególności od jakiegokolwiek ingerowania w zawartość Sklepu internetowego lub jego elementów technicznych. Zabronione jest ponadto wykorzystywanie Sklepu internetowego do celów sprzecznych z jego przeznaczeniem, w tym rozsyłanie spamu lub prowadzenie jakiejkolwiek działalności komercyjnej, reklamowej lub promocyjnej.

 

§3 Konto

1. Założenie Konta w Sklepie nie jest konieczne do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu i składania Zamówień.
2. Klient Zarejestrowany loguje się do Konta z wykorzystaniem swojego adresu e-mail oraz utworzonego przez siebie hasła.
3. Korzystanie z Konta możliwe jest:
    a) po wypełnieniu Formularza Rejestracji, kliknięciu przycisku „Załóż konto” albo
    b) podczas procesu składania Zamówienia jako Klient Niezarejestrowany, po wypełnieniu danymi Formularza Zamówienia, klikniecie przycisku „Załóż konto”, a następnie wpisaniu hasła.
    c) z chwilą przesłania Formularza Rejestracyjnego między Klientem a Sprzedawcą zawierana jest umowa o prowadzenie Konta w Sklepie.
4. Usługa elektroniczna dotycząca Konta świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient Zarejestrowany ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, zażądać usunięcia Konta poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected]
5. Konto umożliwia dostęp do informacji dotyczących działań Klienta Zarejestrowanego w Sklepie, w tym dostęp do swoich danych oraz dokonanych Zamówień i zawartych umów. 
6. Klient zawierając umowę na utworzenie i prowadzenie Konta oświadcza, że:
    a)podane na Koncie w zakładce „Moje konto” dane są kompletne i zgodne ze stanem faktycznym oraz że dane te nie naruszają jakichkolwiek praw osób trzecich;

    b) jest uprawniony do zawarcia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną;
    c) zapoznał się z Regulaminem i zobowiązuje się go przestrzegać.

7. Rejestrując się w Sklepie Klient Zarejestrowany wyraża zgodę na otrzymywanie na podany przez siebie adres e-mail powiadomień związanych z korzystaniem z Sklepu, w tym dotyczących informacji związanych z procesem rejestracji w Sklepie oraz zakupu Produktów od Sprzedawcy (np. potwierdzenie zamówienia itp.).
8. Klient zobowiązany jest nie ujawniać jakiejkolwiek osobie trzeciej identyfikatora lub hasła i ponosi wyłączną odpowiedzialność za szkody wyrządzone na skutek ich ujawnienia.

 

§4 Składanie Zamówień

1. Sprzedawca umożliwia składanie Zamówień w następujący sposób:
    a) za pośrednictwem Sklepu poprzez dodanie Produktów do Koszyka i wypełnienie Formularza Zamówienia;
    b) pocztą elektroniczną (e-mail na adres: [email protected]).
2. Do złożenia Zamówienia za pośrednictwem Sklepu, niezbędne jest posiadanie przez Klienta urządzenia umożliwiającego dostęp do Internetu, poczty elektronicznej oraz przeglądarki internetowej (ang. web browser), pozwalającej na wyświetlanie stron internetowych w technologii xHTML oraz JavaScript. 
3. Do złożenia Zamówienia pocztą elektroniczną, niezbędne jest posiadane przez Klienta urządzenia umożliwiającego dostęp do Internetu, poczty elektronicznej oraz przeglądarki internetowej (ang. web browser).
4. W celu złożenia oferty nabycia Produktu Klient dokonuje wyboru Produktu oraz ilości, w tym jego cech, jeśli istnieje możliwość (wielkość, kolor, rodzaj materiału itp.), a następnie wybiera polecenie „Dodaj do koszyka”. Klient może powrócić do wybierania kolejnych Produktów poprzez wybranie polecenia „Kontynuuj zakupy”. Chcąc dokonać Zamówienia Klient powinien wybrać opcje „Zakończ zakupy”. Po wybraniu tej opcji Klient zostanie przeniesiony do „Twojego koszyka”, w którym zostaną mu przedstawione wszystkie Produkty zamieszczone przez Klienta w Koszyku.  W celu powrotu do zakupów Klient wybiera opcje „Powrót”. Natomiast w celu przejścia do kolejnego etapu finalizacji zakupów wybiera opcje „Zakończ zakupy”, po uprzednim zapoznaniu się z podsumowaniem Zamówienia. Klient Niezarejestrowany w celu finalizacji zakupów musi wypełnić swoje dane, adres dostawy, w przypadku wystawienia faktury - nazwa firmy, NIP, adres, oraz wybrać opcje płatności. Natomiast dla Klienta Zarejestrowanego dane zostaną automatycznie uzupełnione. Klient Zarejestrowany wypełnia tylko adres dostawy, w przypadku wystawienia faktury - nazwa firmy, NIP, adres, oraz wybrać opcje płatności. Zamówienie jest realizowane po wybraniu przez Klienta opcji „Kupuję i płacę”.
5. W trakcie składania Zamówienia po zaznaczeniu pola „proszę o wstawienie faktury VAT” przez Klienta będącego jednoosobową dzielnością gospodarczą, Klient ten jednocześnie oświadcza, że dokonuje zakupu w celach związanych z jego działalnością zawodową. W konsekwencji, nie będzie uznany za Użytkownika Na Prawach Konsumenta.
6. Składając Zamówienie Klient zobowiązany jest podać prawidłowe i aktualne dane kontaktowe.
7. Klient zostanie poinformowany o możliwych sposobach dostawy najpóźniej w trakcie składania Zamówienia. W ten sam sposób Sprzedawca informuje Klienta o koszcie dostawy, z zastrzeżeniem postanowień § 6 ust.3.
8. Po złożeniu Zamówienia w Sklepie Klient otrzymuje wiadomość e-mail będącą potwierdzeniem złożenia Zamówienia u Sprzedawcy. W przypadku stwierdzenia przez Klienta niezgodności w przesłanej przez Sklep informacji, Klient powinien skontaktować się ze Sprzedawcą i zgłosić wystąpienie niezgodności, w celu jej poprawienia przez Sprzedawcę.
9. Zmiana zawartości Zamówienia przez Klienta jest możliwa do momentu, gdy zamówione Produkty nie zostały jeszcze wysłane.
10. W terminie do 48 godzin od złożenia Zamówienia Klient otrzymuje informację poprzez wiadomość e-mail, potwierdzającą przyjęcie Zamówienia do realizacji i tym samym zawarcie umowy sprzedaży Produktów. Wiadomość e-mail zawiera informacje dotyczące praw i obowiązków Klienta, w tym pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy oraz odnośnik do formularza odstąpienia od umowy.
11. W przypadku złożenia przez Klienta zamówienia przez pocztę elektroniczną, Sprzedawca każdorazowo wysyła na adres e-mail wskazany przez Klienta podsumowanie zamówienia zawierające wszystkie koszty, pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy i odnośnik do formularza odstąpienia od umowy.

 

§5 Realizacja Zamówienia

1. Sprzedawca realizuje dostawę Zamówień za pośrednictwem usług firmy kurierskiej.
2. Produkty oznaczone w Sklepie jako "dostępne" wysyłane są w terminie określonym przy danym Produkcie. 
3. Produkty oznaczone w Sklepie jako "Produkty na zamówienie", wysyłane są w terminie od 4 do 8 tygodni od daty zawarcia umowy. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany w czasie realizacji ww. zamówień w przypadku wydłużenia ich terminu dostawy przez dystrybutora/producenta przy wcześniejszym poinformowaniu Klienta.
4. W przypadku Zamówienia Produktów z różnym czasem realizacji, Sklep kompletuje Zamówienia i realizuje wysyłkę po skompletowaniu wszystkich Produktów objętych Zamówieniem. 
5. W razie braku możliwości realizacji Zamówienia w zakreślonym terminie Sprzedający poinformuje o tym fakcie Klienta proponując nowy termin realizacji. Do Klienta należy wybór odnośnie akceptacji nowego terminu lub odstąpienia od umowy.
6. Termin dostarczenia zamówionych przez Klienta Produktów jest ustalany zgodnie z zasadami obowiązującymi u danego przewoźnika od dnia nadania Produktu.
7. Zamówienia są realizowane przez Sprzedawcę wyłącznie w Dni robocze.

 

§6 Koszt dostawy

1. Koszt dostawy Zamówienia na terenie kraju (koszty przesyłki) zależą od ilości zamawianych Produktów i prezentowane są na stronie podsumowania Zamówienia w Sklepie lub w treści wiadomości elektronicznej (w przypadku złożenia zamówienie za pośrednictwem e-mail Pełny wykaz kosztów dostawy prezentowany jest na podstronie Sklepu zatytułowanej "Koszty przesyłki".
2. Jeżeli wartość Zamówienia przekroczy kwotę 199,99 zł (sto dziewięćdziesiąt dziewięć złotych 99/100), Klient uprawniony jest do bezpłatnej przesyłki. W takim przypadku Sprzedawca pokryje koszty dostawy Zamówienia do Klienta na terenie kraju.
3. Koszty dostawy wszystkich Zamówień poza teren Polski w całości pokrywa Klient. Przed złożeniem zamówienia Klient powinien powiadomić sprzedawcę o chęci odbioru Produktu poza terytorium RP. Koszty takie będą uprzednio weryfikowane przez Sprzedawcę i podane przed zawarciem umowy.

 

§7 Ceny i Płatności

1. Ceny Produktów prezentowanych w Sklepie są cenami brutto, wyrażonymi w polskich złotych i zawierają podatek od towarów i usług VAT.
2. Ceny Produktów podane w Sklepie nie zawierają kosztów dostarczenia Produktów. Koszty dostarczenia zamówionych Produktów są każdorazowo podawane w trakcie składania Zamówienia, przed oraz w chwili zatwierdzenia i złożenia Zamówienia - uwzględniane są w całkowitej wartości zamówienia. Całkowita wartość Zamówienia obejmuje cenę Produktu oraz koszty jego dostawy.
3. Na końcową kwotę do zapłaty przez Kupującego składa się cena za Produkt oraz koszty dostawy, o której Kupujący jest informowany na Stronie internetowej Sprzedawcy oraz w trakcie składania Zamówienia lub w dalszej korespondencji mailowej prowadzonej przez strony.
4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian w cenach Produktów. Uprawnienie, o którym mowa w poprzednim zdaniu, nie ma wpływu na zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany ceny.
5. Sprzedawca może przeprowadzać akcje promocyjne oraz wyprzedaże na odrębnie określonych zasadach.
6. W przypadku informowania o obniżeniu ceny Produktu, np. poprzez użycie zwrotu „obniżka”, „promocja”, „przecena”, „okazja” – obok informacji o aktualnej cenie, Sprzedawca zamieści informację o najniższej cenie, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. W przypadku gdy Produkt jest w sprzedaży krócej niż 30 dni, obok informacji o obniżonej cenie, Sprzedawca poda informację o najniższej cenie, która obowiązywała od rozpoczęcia sprzedaży danego Produktu do wprowadzenia obniżki ceny. 
7. Sprzedawca udostępnia następujące formy płatności za Zamówienia:
a) płatność przelewem internetowym, realizowana za pośrednictwem spółki PayPro SA z siedzibą w Poznaniu, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, NIP 779 236 98 87, REGON 301345068, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydz. Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935 (operator płatności);
b) płatność kartą płatniczą, realizowana za pośrednictwem spółki PayPro SA z siedzibą w Poznaniu, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, NIP 779 236 98 87, REGON 301345068, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydz. Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, (operator płatności);
c)płatność przelewem internetowym bezpośrednio na konto Sprzedawcy podane na stronie Sklepu i potwierdzeniu płatność gotówką do rąk pracownika firmy kurierskiej (za pobraniem);
d) Innych instytucji płatniczych wskazanych w trakcie składania zamówienia (zgodnie z właściwymi regulaminami oferowanych przez nie usług).
8. Dokumentem potwierdzającym sprzedaż jest paragon lub faktura VAT. Paragon, jak i faktura VAT wystawiane są w formie papierowej lub elektronicznej i dołączone do przesyłki zawierającej 9. Zamówienie lub wysyłane w osobnej wiadomości mailowej na wskazany w formularzu zamówienia adres email.
9. Sprzedawca wystawi fakturę VAT, jeżeli Klient w trakcie składania Zamówienia zaznaczył pole „proszę o wystawienie faktury VAT”, a następnie wskaże nazwę firmy, adres oraz numer NIP.
10. Na życzenie Klienta wersja elektroniczna faktury VAT może także zostać wysłana na adres e-mail Klienta. W przypadku, gdy Klient zażądał wystawienia faktury VAT elektronicznie faktura ta zostanie przesłana w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży

 

§8 Dostawa

1. Sprzedawca dostarcza Produkty Klientowi za pośrednictwem firm przewozowych:
a) DPD, zgodnie z regulaminami usług dostępnymi pod adresem: REGULAMIN 
b) INPOST, zgodnie z regulaminami usług dostępnymi pod adresem: REGULAMIN

2. Innych firm przewozowych wskazanymi w trakcie składania zamówienia (zgodnie z właściwymi regulaminami oferowanych przez nie usług).

 

§9 Warunki dodawania opinii

1. Opinie na temat Produktów publikowane są przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu internetowego w zakładce Opinie dla każdego z Produktów.
2. Opinie na temat Produktów mogą zamieszczać tylko i wyłącznie Klienci Zarejestrowani, po wypełnieniu danych wskazanych w Formularzu zgłoszenia Opinii. Wypełniając Formularz zgłoszenia Opinii, Klient zobowiązany jest do niepodawania swoich danych osobowych (imię i nazwisko). Klient zobowiązany jest do podania swojego adresu e-mail, który służy jedynie jego weryfikacji i nie zostanie opublikowany przez Sprzedawcę wraz z Opinią o Produkcie.
3. Wszystkie publikowane za pośrednictwem Sklepu internetowego Opinie powinny pochodzić od Klientów Sklepu, którzy dokonali zakupu określonego Produktu. Sprzedawca nie gwarantuje, że wszystkie udostępnione Opinie zostały potwierdzone zakupem Klienta.
4. Sprzedawca zamieszcza Opinię o Produkcie wraz z informacją, że została ona potwierdzona zakupem – „Potwierdzona zakupem”. Sprzedawca dokonuje weryfikacji Opinii potwierdzonych zakupem Klienta zgodnie z punktem 10 poniżej.
5. Sprzedawca zamieszcza obok każdej z opublikowanych Opinii, w miarę posiadanej wiedzy, informację, iż dana Opinia pochodzi od Klienta, który nabył dany Produkt.
6. Wszystkie prezentowane przez Sprzedawcę Opinie sortowane są według kryterium oceny danego Produktu, od najwyższej do najniższej – kryterium główne. W ramach udostępnionego Klientom narzędzia służącego filtrowaniu opublikowanych Opinii, Klient może zweryfikować także Opinie posługując się dodatkowymi kryteriami, tj. m.in. datą publikacji Opinii (od najnowszej do najstarszej).
7. Klient zamieszczając Opinię na temat danego Produktu ma możliwość dokonania jego oceny zgodnie z udostępnionym mu Formularzem i w zaprezentowanej w nim skali. Klient ma także możliwość zamieszczenia indywidualnej oceny o Produkcie.
8. Opinie prezentowane w zakładce „Opinie” stanowią subiektywne oceny Klientów o danym Produkcie.
9. Klienci ponoszą odpowiedzialność za treści wypowiedzi zaprezentowanych w ramach opublikowanych przez Sprzedawcę Opinii. Dokonując zgłoszenia Opinii, Klient oświadcza, że jej treść w żaden sposób nie narusza obowiązujących przepisów prawa, jak również jakichkolwiek praw osób trzecich.
10. Weryfikując Opinię o Produkcie, Sprzedawca poddaje ją ocenie według stosownych kryteriów. Zgodnie z ww. kryteriami, za Opinię potwierdzoną zakupem Sprzedawca uznaje jedynie te Opinie, które zostały dodane przez Klienta Sklepu, który po zakupie Produktu otrzymał od Sprzedawcy wiadomość e-mail z prośbą o Opinię na temat zakupionego Towaru lub Klienta Zarejestrowanego Sklepu.
11.  Żadna z przesłanych Sprzedawcy przez Klienta Opinii nie zostanie automatycznie opublikowana w Sklepie internetowym. Weryfikacja każdej z Opinii i jej publikacja w Sklepie internetowym trwa około 2 dni roboczych.
12.  Sprzedawca nie udostępnia nieprawdziwych Opinii lub fałszywych rekomendacji Konsumentów.
13.  Sprzedawca nie modyfikuje Opinii i udostępnionych w ramach Opinii rekomendacji w celu promowania Produktów.
14.  Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy publikacji Opinii, jak również usunięcia ze Sklepu internetowego, uprzednio opublikowanych Opinii, które:
a)    swą treścią, w jakikolwiek sposób naruszają przepisy powszechnie obowiązującego prawa, jak również takich, które wzywają do nienawiści rasowej, wyznaniowej lub etnicznej, zawierają treści powszechnie uznane za wulgarne i naruszające dobre obyczaje, propagują przemoc, obrażają uczucia religine, przejawiają obraźliwy charakter lub mogą zostać poczytane przez ich odbiorców jako groźba;
b)    są sprzeczne z Regulaminem Sklepu;
c)    naruszają prawa autorskie osób trzecich lub inne prawa własności intelektualnej;
d)    naruszają tajemnicę handlową;
e)    naruszają dobra osobiste osób fizycznych lub prawnych;
f)     zawierają adresy stron internetowych, odnośniki do innych niż Sklep stron internetowych;
g)    zawierają dane osobowe, numery telefonów lub adresy komunikatorów;
h)    zostały uprzednio opublikowane przez tego samego Klienta;
i)     mogą wprowadzać w błąd;
j)     nie dotyczą oceny danego Produktu.

- Treści niedozwolone.

15. W przypadku uznania przez Klienta, że opublikowana przez Sprzedawcę Opinia narusza jego prawa (zawiera Treści niedozwolone), Klient jest uprawniony do złożenia Sprzedawcy reklamacji dotyczącej opublikowanej Opinii.
16. Reklamacje dotyczące opublikowanych w Sklepie internetowym Opinii, Klient może zgłosić Sprzedawcy za pośrednictwem udostępnionego Klinetowi Formularza zgłoszenia treści niedozwolonych lub bezpośrednio za pomocą adresu e-mail: [email protected]
17. Sprzedawca zobowiązany jest do udzielenia odpowiedzi na przesłaną przez Klienta reklamację, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia Sprzedawcy.
18. W razie uznania zamieszczonej przez Klienta w Sklepie internetowym Opinii za utwór w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tj. z dnia 28 października 2022 r., Dz.U. z 2022 r. poz. 2509, ze zm.), z chwilą jej publikacji, Klient udziela Sprzedawcy niewyłącznej, nieodpłatnej i nieograniczonej terytorialnie licencji, niewyłączając prawa dokonania sublicencji podmiotom powiązanym ze Sprzedawcą, do korzystania przez Sprzedawcę z ww. utworu, która przede wszystkim obejmuje publikację utworów (Opinii) w Sklepie internetowym Sprzedawcy.
19. Przedmiotowa licencja zostaje udzielona w odniesieniu do wszystkich znanych w chwili zaakceptowania Regulaminu, pól eksploatacji, a w szczególności do tych, które wskazano w treści art. 50 ww. ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
20. Wraz z udzieleniem ww. licencji, Klient uprawnia Sprzedawcę do opublikowania Opinii bez wskazania jej autora, nie wyłączając obowiązku publikacji nazwy Klienta Zarejestrowanego.

 

§10 Odpowiedzialność za wady Produktów kupionych przed dniem 1 stycznia 2023r. – rękojmia.

1. Sprzedawca zapewnia dostarczenie Produktu nowego, pozbawionego wad fizycznych i prawnych. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta z tytułu rękojmi, jeżeli Produkt ma wadę fizyczną lub prawną i został zakupiony przed dniem 1 stycznia 2023r.
2. Jeżeli Produkt ma wadę, Klient może:
    a. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Produkt wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Produkt był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Produktu na wolny od wad lub usunięcia wad. Klient może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Produktu na wolny od wad albo zamiast wymiany Produktu żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Produktu wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia.
   b. żądać wymiany Produktu wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić Produkt wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.

3. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową sprzedaży Produktu wadliwego w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów.
4. W przypadku Klienta będącego Konsumentem koszty reklamacyjne wynikające z rękojmi pokrywa Sprzedawca, w szczególności koszt dostarczenia reklamowanego Produktu do Sprzedawcy jak i ponownego odesłania go do Klienta przez Sprzedawcę.
5. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania Produktu Klientowi. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Produktu na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, lecz termin ten nie może zakończyć się przed upływem terminu określonego w zdaniu pierwszym. W tym terminie Klient może odstąpić od Umowy sprzedaży lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny z powodu wady Produktu. Jeżeli Klient żądał wymiany Produktu na wolny od wad lub usunięcia wady, termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży lub złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany Produktu lub usunięcia wady. 
6. Niniejszy paragraf ma zastosowanie do Klientów będących Konsumentami. Rękojmia zostaje wyłączona w stosunku do pozostałych Klientów, w tym Klientów na Prawach Konsumenta.

 

§11 Odpowiedzialność za wady Produktów kupionych od dnia 1 stycznia 2023r. – niezgodność towaru z umową.

1. Sprzedawca zapewnia dostarczenie Produktu nowego, zgodnego z umową. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta z tytułu niezgodności towaru z umową, jeżeli Produkt został zakupiony po 1 stycznia 2023r.
2. Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:
   a) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi – również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji;
   b) przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny konsumentowi, o którym konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w momencie zawarcia umowy i który przedsiębiorca zaakceptował.
3. Ponadto towar, aby został uznany za zgodny z umową, powinien:
    a) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
    b) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi – również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są      typowe dla towaru tego rodzaju i których konsument może zasadnie oczekiwać;
   c) być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił konsumentowi przed zawarciem umowy i odpowiada opisowi takiej próbki lub takiego wzoru. Uzasadnione oczekiwania konsumenta względem towaru uwzględniają charakter towaru oraz publiczne zapewnienie (np. w reklamie lub na etykiecie) złożone przez Sprzedawcę w tym zakresie (jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu), chyba że Sprzedawca wykaże, że:

  • nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i, oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć;
  • przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakiej publiczne zapewnienie zostało złożone lub w porównywalny sposób;
  • publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu umowy.

4. Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, Klient będący Konsumentem może złożyć do Sprzedawcy reklamację z tego tytułu i zażądać:
a. naprawy towaru;
b. wymiany towaru.
5. Jeżeli Sprzedawca:
a. odmówił naprawy lub wymiany towaru;
b. nie naprawił lub nie wymienił towaru;
c. próbował naprawić lub wymienić, ale towar nadal jest niezgodny z umową;
d. oświadczył, że nie naprawi lub nie wymieni towaru w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta,
- to Klient jest uprawniony do żądania obniżenia ceny lub w przypadku istotnej niezgodności z umową, do dostąpienia od umowy. Jeśli brak zgodności z umową jest istotny, konsument może żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, bez uprzedniego skorzystania z prawa do żądania naprawy lub wymiany.
6. Sprzedawca dokona naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, od chwili, w której został poinformowany przez Klienta o braku zgodności z umową i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. Dokonując naprawy lub wymiany towaru, Sprzedawca uwzględnia specyfikę towaru oraz cel, w jakim Klient nabył towar.
7. Koszty dotyczące naprawy lub wymiany niezgodnego z umową towaru, ponosi Sprzedawca. Sprzedawca ponosi w szczególności koszty należnych opłat pocztowych, przewozu, czynności związanych z naprawą lub wymianą towaru, jak również materiałów służących naprawie lub wymianie towaru.
8. W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową, Klient dokonuje wyboru pomiędzy naprawą, a wymianą towaru. Jeżeli Sprzedawca nie ma możliwości spełnienia żądania Klienta, bądź jego spełnienie wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, to Sprzedawca może:
a. wymienić towar, zamiast dokonywać jego naprawy;
b. dokonać naprawy towaru, zamiast go wymieniać;
9. W przypadku gdy naprawa i wymiana towaru nie są możliwe lub też wymagałyby od Sprzedawcy konieczności poniesienia nadmiernych kosztów, Sprzedawca może odmówić naprawy lub wymiany towaru niezgodnego z umową. 
10. Dokonując oceny nadmierności kosztów dla Sprzedawcy, poddaje się ocenie wszelkie okoliczności danej sprawy, w szczególności znaczenia braku zgodności towaru z umową, wartości towaru zgodnego z umową, jak również nadmiernych niedogodności dla Klienta, jakie powstały w wyniku modyfikacji w sposobie doprowadzenia towaru do jego zgodności z zawartą umową.
11. W przypadku gdy Sprzedawca odmówił naprawy lub wymiany towaru, nie naprawił lub nie wymienił towaru, próbował naprawić lub wymienić, lecz towar w dalszym ciągu jest niezgodny z umową, oświadczył, że nie dokona naprawy lub wymiany towaru w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta, to ten ma prawo do żądania obniżenia ceny lub jeżeli dojdzie do istotnej niezgodności towaru z umową, do odstąpienia od zawartej umowy.
12. W sytuacji, jeżeli zidentyfikowany brak zgodności towaru z umową jest istotny, Klient ma prawo żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, z wyłączeniem uprzedniego skorzystania z prawa do żądania naprawy lub wymiany towaru. 
13. Obniżona cena towaru powinna być proporcjonalna do ceny wskazanej w umowie oraz wartości towaru niezgodnego z umową, w odniesieniu do ceny towaru w pełni z umową zgodnego.
14. Sprzedawca niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania od Klienta oświadczenia o obniżeniu ceny, zwraca Klientowi kwotę obniżki ceny towaru. 
15. Sprzedawca pozostaje odpowiedzialny względem Klienta za niezgodność towaru z umową, przez okres 2 lat od dnia wydania towaru.
16. Jeżeli w związku z reklamacją Sprzedawca naprawił towar, dokonał jego wymiany, obniżenia ceny lub doszło do odstąpienia od umowy, to Klient jest uprawniony do żądania od Sprzedawcy naprawienia szkody, jaką poniósł w wyniku zakupu niezgodnego z umową towaru.
17. W sytuacji, gdy Klient dochodzi od Sprzedawcy roszczeń na podstawie niezgodności zakupionego towaru z umową, a jednocześnie nie dokonał pełnej zapłaty ceny towaru, to jest uprawniony do wstrzymania się zapłatą pozostałej kwoty ceny, do chwili usunięcia przez Sprzedawcę stwierdzonej niezgodności towaru z umową.
18. W razie, gdy brak zgodności towaru z zawartą umową, tyczy się jedynie niektórych spośród objętych nią towarów, to Klient jest uprawniony do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy w stosunku do:
a. wyłącznie towarów niezgodnych z zawartą umową;
b. towarów niezgodnych i zgodnych z zawartą umową, jeżeli Sprzedawca nie może oczekiwać od Klienta, aby ten wyraził wolę zatrzymania jedynie towarów zgodnych z zawartą umową.

 

§12 Reklamacje dotyczące Produktów

1. Reklamacje z tytułu rękojmi, niezgodności towaru z umową lub gwarancji można składać pisemnie na adres Sprzedawcy (Ciepłownicza 23c 31-574 Kraków) lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected].
2. Treść reklamacji z tytułu rękojmi, niezgodności towaru z umową lub gwarancji powinna zawierać opis dostrzeżonych uchybień, jak również określać żądanie Klienta, zgodne z niniejszym Regulaminem oraz obowiązującymi przepisami prawa. Reklamacja powinna również zawierać dokumentację zdjęciową a także kopię dokumentu sprzedaży lub jego skan.
3. W przypadku stwierdzenia przez Klienta uszkodzenia przesyłki, dostarczonej za pośrednictwem firmy kurierskiej, Sprzedawca zaleca sporządzenie protokołu szkody w obecności kuriera w ciągu 24 godzin od otrzymania paczki oraz niezwłoczne poinformowanie o tym Sprzedawcy.
4. W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania. 
5. Reklamacja złożona przez Klienta niebędącego Konsumentem, bez załączonego dowodu zakupu nie będzie rozpatrywana.
6. Reklamacje dotyczące towarów zakupionych przed dniem 1 stycznia 2023r., tj. tyczące się żądania naprawy, wymiany lub obniżenia ceny towaru, zostaną rozpatrzone w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia ich zgłoszenia Sprzedawcy. Brak udzielenia przez Sprzedawcę odpowiedzi w ww. terminie skutkuje obowiązkiem spełnienia żądania Klienta.
7. Reklamacje dotyczące towarów zakupionych po dniu 1 stycznia 2023r., tj. tyczące się żądania naprawy, wymiany, obniżenia ceny i zwrotu ceny towaru, zostaną rozpatrzone w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia ich zgłoszenia Sprzedawcy. Brak udzielenia przez Sprzedawcę odpowiedzi w ww. terminie, należy poczytywać jako pozytywne rozpatrzenie reklamacji. Wyboru sposobu usunięcia niezgodności dokonuje Sprzedawca. 
8. Klient jest uprawniony do przesłania reklamowanych Produktów za pośrednictwem kuriera wysyłanego przez Sprzedawcę. W tym celu należy skontaktować się ze Sprzedawcą telefonicznie lub drogą elektroniczną.

 

§13 Gwarancja


1. Produkty w ofercie Sprzedającego objęte są gwarancją producenta, zgodnie z warunkami zamieszczonymi w dokumentach gwarancyjnych. W przypadku gdy Klient będzie chciał skorzystać z uprawnień przysługujących mu z tytułu gwarancji producenta, należy skontaktować się bezpośrednio z producentem będącym gwarantem.
2. Niezależnie od gwarancji producenta, w przypadku, gdy zakup dokonywany jest przez Klienta będącego Konsumentem, wówczas zgodność z umową sprzedanych Produktów objęta jest dodatkowo odpowiedzialnością Sprzedawcy z tytułu rękojmi, na zasadach uregulowanych w przepisach Kodeksu cywilnego lub z tytułu niezgodności towaru z umową, na zasadach uregulowanych w przepisach ustawy o prawach konsumenta.

 

§14 Odstąpienie od umowy 


1. Klient będący Konsumentem albo Użytkownikiem Na Prawach Konsumenta może odstąpić od umowy sprzedaży Produktów zakupionych u Sprzedawcy bez podawania jakiejkolwiek przyczyny, składając Sprzedawcy stosowne oświadczenie, w terminie 14 dni, licząc od dnia wejścia przez Konsumenta w fizyczne posiadanie zamówionych Produktów. 
2. Celem zachowania terminu odstąpienia od umowy wystarczające jest, aby Konsument lub Użytkownik Na Prawach Konsumenta wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem wskazanego terminu odstąpienia od umowy.
3. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą. 
4. Sprzedawca udostępnia wzór formularza oświadczenia o odstąpieniu od umowy w formacie PDF pod adresem: https://assets.kuchniapremium.pl/downloads/formularz.pdf. Odnośnik do formularza przesyłany jest także Klientowi w treści wiadomości e-mail, potwierdzającej przyjęcie Zamówienia do realizacji. Skorzystanie z formularza jest jednak tylko zaleceniem, a jego niewykorzystanie w procesie odstąpienia od umowy nie stanowi o nieważności odstąpienia.
5. W przypadku odstąpienia od umowy bez podania przyczyny, Klient będący Konsumentem lub Użytkownik Na Prawach Konsumenta ma obowiązek zwrócić zakupione Produkty Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
6. Wszystkie dokonane przez Klienta będącego Konsumentem lub Użytkownikiem Na Prawach Konsumenta płatności pomniejszone o koszty wysyłki, zostaną zwrócone przez Sprzedawcę w terminie do 14 dni roboczych od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Płatności zostaną zwrócone tym sposobem, jakim zapłacił Klient, chyba że wyrazi on zgodę na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
7. Klient będący Konsumentem lub Użytkownikiem Na Prawach Konsumenta, w przypadku zwrotu Produktów w związku z odstąpieniem, ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktów, będące wynikiem korzystania z niego / z nich w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia ich charakteru, cech lub funkcjonowania.
8. Klient będący Konsumentem lub Użytkownikiem Na Prawach Konsumenta, w przypadku zwrotu Produktów w związku z odstąpieniem, ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktów, będące wynikiem korzystania z niego / z nich w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia ich charakteru, cech lub funkcjonowania.
9. Klient nieposiadający statusu Konsumenta lub Użytkownika Na Prawach Konsumenta nie ma uprawnienia do odstąpienia od umowy, o którym mowa w § 1 niniejszego Regulaminu. Wobec takich Klientów zasady i terminy odstąpienia od umowy regulują przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
10. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, w tym m. in. umów:
a. o świadczenie usług, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
c. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
d. w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
e. w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
f. w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
g. w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;
h. w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
i. w której Klient wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Klientowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów;
j. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
k. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
l. zawartej w drodze aukcji publicznej;
m. o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
n. o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Klienta utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał Klientowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta; o świadczenie usług, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których Klient wyraźnie zażądał od Sprzedawcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta.

§15 Zasady subskrypcji Newsletterów

1. Klient może dokonać zamówienia na realizację usług w postaci otrzymywania Newsletterów poprzez złożenie oświadczenia drogą elektroniczną, tj. wypełniając formularz zapisu na Newsletter zamieszczony w Sklepie oraz udzielając zgody na jego otrzymywanie.
2. Sprzedawca kieruje do Klienta korespondencję związaną z udostępnianiem Newslettera na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta w Formularzu.
3. Klient, który dokonuje zamówienia subskrypcji Newslettera, zawierającego informacje handlowe w rozumieniu UŚUDE ma możliwość wyrażenia dobrowolnej zgody na otrzymywanie w formie elektronicznej, w szczególności na adres poczty elektronicznej wskazany w Formularzu i Koncie Klienta wszelkich informacji handlowych pochodzących od Sprzedawcy lub dotyczących innych podmiotów.
4. Cofnięcie zgody Klienta na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, uprawnia Sprzedawcę do natychmiastowego zaprzestania świadczenia usługi subskrypcji Newslettera na rzecz tego Klienta w zakresie, jakim zawiera on informacje handlowe, których wola otrzymywania w formie elektronicznej została odwołana.
5. Korzystanie z usługi Newslettera jest uwarunkowane posiadaniem przez Klienta czynnego i poprawnie skonfigurowanego konta poczty elektronicznej.
6. Każdy Newsletter lub informacja handlowa wysyłana na podstawie Regulaminu zawierać będzie informację o nadawcy, wypełnione pole tematu w liście elektronicznym oraz informację o sposobie rezygnacji z Newslettera (lub otrzymywania informacji handlowych) lub zmiany parametrów jej wykonywania. W przypadku zmiany parametrów odnoszącej się do danych zawartych w Koncie Klienta, Klient zobowiązuje się do niezwłocznej aktualizacji danych zawartych w Koncie Klienta.
7. Klientowi przysługuje prawo do rezygnacji z subskrypcji Newsletterów w każdym czasie. Klient dokonuje wypisu samodzielnie.

 

§16 Reklamacja dotycząca Sklepu

1. Reklamacje z tytułu nieprawidłowego funkcjonowania Sklepu można składać pisemnie na adres Sprzedawcy (ul. Ciepłownicza 23c, 31-574 Kraków) lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected].
2. Reklamacje będą rozpatrywane w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji.

 

§17 Możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń 

1. Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku ze sprzedażą towarów na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
2. Wszelkie spory związane z usługami świadczonymi przez Sklep będą rozstrzygane przez sądy powszechne, a prawem właściwym jest prawo polskie.

3. Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, wojewódzkich inspektoratów inspekcji handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
4. Istnieje również możliwość skorzystania z platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR), która dostępna jest pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr.

 

§ 18 Dane osobowe

1. Administratorem danych osobowych jest Kuchniapremium spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, ul. Ciepłownicza 23c, kod pocztowy: 31-574 Kraków, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000942662, posiadającą numer NIP: 9671451993 oraz REGON: 520798969.
2. Podane przez Klienta dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji umowy zawartej w Sklepie oraz w innych celach związanych z realizacją umowy a przypadku wyrażenia osobnej zgody przez Klienta na przetwarzanie jego danych osobowych także w tych celach. Szczegółowe informacje w zakresie danych osobowych i ochrony prywatności, w tym wykorzystania plików cookies zostały zawarte w dokumencie "Polityka prywatności i Plików Cookies" opublikowanym na podstronie Sklepu.
3. Korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może się wiązać z zagrożeniem pozyskania oraz modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione. Aby temu zapobiec, Klienci powinni stosować odpowiednie środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia, w szczególności programy antywirusowe, bezpieczną skrzynkę poczty elektronicznej oraz inne chroniące bezpieczeństwo korzystających z publicznej sieci Internet. 

 

§19 Własność intelektualna

1. Wszelkie materiały umieszczone, udostępniane w ramach Sklepu (np. grafiki, układy kompozycje itp.), jak i sposób ich przedstawienia (układ) korzystają z ochrony przewidzianej w Ustawie z dnia 4 lutego 1994 r. o Prawie autorskim i prawach pokrewnych lub w Ustawie prawo własności przemysłowej z dnia 30 czerwca 2000 r. i przysługują Sprzedawcy, chyba że co innego wyraźnie wynika z ich treści lub z okoliczności.
2. Klient nie uzyskuje jakichkolwiek praw, w tym praw własności intelektualnej ponad te wyraźnie określone treścią Regulaminu. W tym w szczególności Klient nie jest uprawniony do uzyskania jakichkolwiek plików źródłowych. 
3. Wszystkie nazwy Produktów, zamieszczone na stronie Sklepu używane są w celach identyfikacyjnych i mogą być chronione i zastrzeżone na podstawie przepisów ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. – Prawo własności przemysłowej lub innych przepisów prawa. 
4. Zabronione jest: 
a) wykorzystywanie przez podmioty trzecie, w tym Klientów, oznaczeń co do których uprawniony jest Sprzedawca, w tym charakterystycznych elementów grafiki, w szczególności takich jak: logo, zdjęcia, opisy czy innego typu oznaczenia,
b) agregowanie i przetwarzanie danych oraz innych informacji dostępnych w Sklepie w celu ich dalszego udostępniania w ramach innych Sklepów internetowych, jak i poza siecią Internet.

 

§20 Postanowienia końcowe

1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem obowiązują przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego.
2. W celu uniknięcia wątpliwości stwierdza się, że żadne z postanowień Regulaminu nie ogranicza uprawnień Klienta będącego Konsumentem albo Użytkownika Na Prawach Konsumenta, przysługujących mu na podstawie przepisów obowiązującego prawa krajowego. W przypadku stwierdzenia wystąpienia postanowienia o takim charakterze pierwszeństwo mają przepisy obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
3. Regulamin dostępny jest nieodpłatnie dla wszystkich Klientów w wersji elektronicznej na stronie https://www.kuchniapremium.pl/regulamin-zakupow
4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji, a także do zmiany cen produktów w Sklepie bez uszczerbku dla praw nabytych przez Kupującego, w tym w szczególności warunków umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
5. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia umowy.
6. Zmieniony Regulamin zostanie udostępniony w Sklepie. O zmianie Regulaminu Sprzedawca poinformuje poprzez komunikat w Sklepie oraz poprzez przesłanie Klientowi Zarejestrowanemu na adres e-mail przypisany do jego konta powiadomienia o zmianie Regulaminu (wraz z załączonym regulaminem w formacie PDF).
7. Zmieniony Regulamin jest wiążący dla Klienta Zarejestrowanego, który nie wypowie umowy o prowadzenie Konta w Sklepie (tj. nie usunie Konta) przed datą wejścia w życie zmienionej treści Regulaminu. 
8. Termin wejścia w życie zmienionego Regulaminu będzie wynosić co najmniej 14 dni od daty powiadomienia o zmianie Regulaminu.
9. Zmiana Regulaminu nie będzie mieć wpływu na zamówienia złożone przed taką zmianą, które są̨ realizowane na zasadach dotychczasowych.